Thomas
Na zijn studie, wist Thomas al dat onderwijs/Engels niet zijn passie was. Hij zag hoe studiegenoten zich konden verliezen in de materie, maar voor hem ontbrak er iets. In zijn zoektocht naar iets anders ontdekt Thomas de commerciële arbeidsbemiddeling. Zo kwam hij in de uitzendwereld terecht als Accountmanager, waar vraag & aanbod op de markt hem intrigeerde.
“Connecties maken tussen commerciële resultaten en mensgerichtheid sprak me erg aan.”
Met een duidelijk beeld van wat hij wilde doen, ging thomas opzoek naar een passende plek waar hij dit wilde doen.
Charlotte:
Charlotte begon haar carrière, net als Thomas, met de PABO. Ook voor haar bleek daar geen toekomst in te zitten en besloot ze om het roer om te gooien. Met een vader als huisarts, een moeder als verzorgende en een stiefmoeder als verpleegkundig specialist, kon Charlotte niet om de zorg heen. Ze startte haar opleiding als apothekersassistent.
“Vooral medicatie trok mijn interesse en na een dag meelopen in een apotheek wist ik dat ik in de zorg carrière wou maken.”
De match bij DNFS
Thomas:
Bijna 6 jaar gelden kwam Thomas terecht bij DNFS als Accountmanager. Hij werd verantwoordelijk voor de uitbreiding van het commerciële netwerk van de organisatie. Als Accountmanager kwam hij in contact met de meest gepassioneerde mensen, die met veel geduld en aandacht zorg verleende.
“Hier kwam ik voor het eerst in contact met de meest gepassioneerde mensen, die met aandacht en geduld de beste zorg verleende. Het was inspirerend om te zien en werkte erg aanstekelijk.”
Samen met het team realiseerde hij de groei van het detacheringsteam in korte tijd van 3 naar 24 interim apothekersassistenten. Helaas zorgde Covid voor een nieuwe uitdaging. De vraag naar interim collega’s nam exponentieel af, net als bij veel andere organisaties, maar zeker in de zorg.
“De periode rond Covid was een lastige tijd, zeker in de zorg, maar het heeft mij veel geleerd. Zo zie je de kwetsbaarheid van de sector en de toegevoegde waarde van gepassioneerde zorgverleners.”
Thomas reflecteert op een periode waar kritische vragen gesteld moesten worden om zorgorganisaties toekomstbestendig te maken.
“Arbeidsbemiddeling in de zorg heeft net even iets anders nodig dan andere branches. In de zorg draait het daadwerkelijk om mensen en de impact die zij kunnen maken. De gevolgen van een mis match veel groter in de zorg dan andere branches.”
De pandemie gaf een extra duidelijk beeld van kwetsbaarheid van de sector en ook van de toegevoegde waarde van gepassioneerde zorgverleners, die alles gaven om de beste zorg te verlenen in een crisistijd.
“Arbeidsbemiddeling in de zorg heeft, ten opzichte van commerciële branches, net even iets anders nodig. De impact van een mis match is veel groter.”
Charlotte:
Na haar opleiding heeft Charlotte 7 jaar gewerkt binnen de ziekenhuisfarmacie en heeft daar veel afdelingen gezien. Daarnaast was ze ook actief in de vakbond voor apothekersassistenten en organiseerde ze 2 keer per jaar een symposium voor de vakbond. Tijdens een van deze symposia kwam ze in contact met DNFS. Via deze weg leerde ze een nieuwe kant van haar vakgebied kennen; arbeidsbemiddeling in de farmacie. Hoewel het commerciële/recruitment nieuw voor haar was, kende ze het reilen en zijlen van de branche op haar duimpje.
Door de switch te maken van apothekersassistent naar recruiter kon Charlotte laten zien dat ze nog meer in haar mars had. Deze carrière switch was een grote stap buiten haar comfortzone en de opkomst van Covid zorgde voor meer uitdagingen.
“Na de overstap heb ik meerdere uitdagingen gehad, maar liet mij niet klein krijgen. En nu leid ik een commerciële club als Manager Recruitment.”
Door deze eigen ervaring weet Charlotte hoe belangrijk het is om verder te kijken dan alleen een CV. Ze wil niet alleen mensen op de juiste plek te zetten, maar hen ook inspireren en motiveren om meer uit zichzelf te halen met haar verhaal.
Een nieuwe weg voor DNFS
Na een moeilijke periode en tegenvallende resultaten was het tijd ’to cut the bullshit’. Processen werden aangescherpt en in een aantal sessie werd een nieuwe missie geformuleerd.
Thomas:
Onze missie: Wij willen een betrouwbare partner zijn voor alle zorgbedrijven in Nederland voor werving en advies over recruitment. Wij geloven dat wij kunnen bijdrage aan het verbeteren van de kwaliteit van de zorg in onder andere ziekenhuizen, verpleeghuizen, apotheken en de farmaceutische industrie in Nederland.
“Werkgevers in de zorg: wees kritisch met de boodschap richting, en omgang met, de huidige en potentiële werknemers. Dit kan veel bijdragen aan de productiviteit en het werkplezier van beiden.”
Belangrijke factoren zijn de interne cultuur en sfeer, hoe je inspeelt op de krapte in de markt, hoe je als leider omgaat met te korten of frictie en je aandacht voor patiënten.
“Dit werkt als een olievlek: als je passie uitstraalt zal je gelijkgestemde aantrekken en aan je binden. Zo word je als zorgorganisatie toekomstbestendig”.
Charlotte:
Terugkijkend naar de stappen die ze heeft gemaakt, geeft ze aan dat juist de sprong in het diepe haar liet ontdekken dat ze nog meer talenten in zich had en probeert dit over te dragen aan de kandidaten die zij spreekt.
“Mijn passie is het uitzoeken van de talenten en ambities van kandidaten door goed te luisteren. Hiermee probeer ik de beste werkplek te matchen, waar deze tot hun recht komen.”
Charlotte wil hiermee aangeven wat het belang is van het ontdekken en het zien van de echte talenten. Door nieuwsgierig te zijn naar wat iemand echt drijft of motiveert in de zorg, kan je deze talenten en ambities benutten.
“Mijn gouden tip aan werkgevers: Als mensen zich gehoord voelen en kansen krijgen, dan krijgen ze een gevoel van vertrouwen. En dan zullen de meeste je positief verbazen meet hun kennis en kunde.”
Samen de zorg versterken
Ons doel is om langdurig bij te dragen aan het succes van onze partners. Daarom gaan we altijd voor de beste match. Dat doen we door onze tijd, energie en de juiste middelen in te zetten om gestelde doelen te behalen, ook wanneer de uitdagingen zich voordoen.
Kunnen wij jouw organisatie helpen? Neem dan vrijblijvend contact op via het contactformulier.